چرا موسسه حرف آخر؟
با توجه به فارغ التحصيل شدن دانش آموزان در مقطع اول متوسطه و وارد شدن به بحث تخصصي و شيرين انتخاب رشته دبيرستان و مشخص كردن هدف اوليه، اغلب دانش آموزان خواه يا ناخواه به اين فكر فرو مي روند كه از همين ابتدا چه راهي را انتخاب كنيم، با چه برنامه و منابعي پيش برويم كه بتوانيم اين هدف اوليه خود را در بهترين شكل ممكن خود به نتيجه برسانيم.
با خطور كردن اين افكار و نگراني هاي ممكن حال داوطلب به دنبال اين مي رود كه چگونه مي توانم ابزار و امكانات لازم براي طي كردن اين راه پرفراز و نشيب را پيدا كنم كه بتواند به بهترين شكل ممكن مرا به مقصود و هدف نهايي كه همان دانشگاه و رشته مورد علاقه ام است برساند. با توجه به اين احساس نيازهاي ممكن در اغلب دانش آموزان بسياري از مؤلفان، انتشارات و مؤسسات مختلف درصدد آن شدند تا هركدام به نوعي بتوانند خدماتي در خور به داوطلبان ارائه دهند حال خود اين امر موجب شد كه داوطلب براي انتخاب خود با راههاي متعددي روبرو شود كه در بين اين حجم تنوع قطعاً انتخاب يك گزينه به تنهايي نمي تواند كار راحتي باشد چون قطعاً نمي داند و برايش سؤال پيش ميآيد كه كدام منبع مطالعاتي، چه مؤلف و چه انتشاراتي و چه موسسه اي مي تواند جامع تر، كامل تر و مطابق با نيازهاي روز كنكور و با توجه به آخرين سبك طراحي شده از سؤالات باشد و از همه مهمتر در انتخاب به نكته ديگري كه بايد بسيار دقت كرد اين است كه منبع بايد ويژگي هايي داشته باشد كه خود مانع و سدي براي طي كردن بهتر مسير داوطلب نشود و مورد مهم ديگر اينكه با چه برنامه و چه روشي در كنار اين منابع پيش برود كه بتواند از زمان، ابزار و امكانات خود حداكثر استفاده ممكن و مثمرثمر را داشته باشد. در اين بين عده اي ديگر از داوطلبان بين انتخاب منبع آموزشي و رفتن به كلاس هاي آموزشي كنكور خود دچار ترديد مي شوند كه كدام يك بهتر است كه با توجه به محدود بودن زمان داوطلب در سال تحصيلي و روبرو بودن با دروس مختلف براي داوطلب و بحث وقت گير بودن كلاس هاي آموزشي موجب شده كه بسياري از داوطلبان در انتخاب آن ها مردد باشند و فارغ از بحث وقتگير بودن بحث كيفيت يادگيري در اين كلاس هاست كه هيچگونه تضميني براي آن وجود ندارد كه آيا نوع آموزش به روز و مطابق با جديدترين سبك هاي آموزشي است يا نه؟ يا اينكه آيا با توجه به تعداد كثير داوطلبان هركدام از اين كلاس ها يادگيري و آموزش تا چه ميزان مي تواند مثمرثمر باشد؟ با توجه به اين ابهامات و سؤالات بسيار ديگر در ذهن اغلب داوطلبان براي راهنمايي بيشتر در اين مقاله در صدد آن برآمديم تا يكي از برترين انتشارات ديجيتال كشور در موسسه آموزشي حرف آخر را براي شما معرفي كنيم مجموعه اي كه انتخاب آن مي تواند بهترين منبع آموزشي براي يادگيري باشد و با توجه به ديجيتال بودن با توجه به حفظ وقت و زمان براي داوطلب مي تواند جايگزين كلاس هاي آموزشي كنكور شود. در اين مقاله سعي بر آن شده تا با توجه به ملاك هاي انتخاب يك منبع جامع و كامل، منابع اين موسسه را از جهات مختلف مورد بررسي قرار دهيم.
موسسه حرف آخر
اين موسسه از سال 90 با هدف ارتقاء سطح آموزشي كشور بر اساس تجربه جديدترين سبك آموزش كنكور با حرف آخر وارد عرصه فعاليت خود شد، موسسه اي كه به جرات ميتوان گفت كاملاً متفاوت با ساير مجموعه هاي ديجيتال پيشين كار خود را شروع كرد و با وجود گذشت 8 سال از فعاليت خود هنوز بي رقيب در نوع متد آموزشي است و امتياز متدهاي يادگيري به سبك الگوسازي، انيميشن سازي و رمزگرداني كه مطابق با جديدترين متدهاي آموزشي روز دنياست كماكان در اختيار اين موسسه قرار دارد. با توجه به اينكه از سال 90 به بعد با طراحي متفاوتي از سؤالات در كنكور مواجه شديم تحليل و بررسي كه توسط اساتيد مختلف انجام گرفت بخوبي گوياي اين مسئله شد كه روش هاي مرسوم يادگيري همچون تكنيك در سال هاي قبلتر به خوبي جواب مي داد اما در كنكورهاي 90 به بعد پاسخگو نيست چون با يادگيري هر تكنيك بجاي فرمول خواهيد ديد كه با تعداد زيادي استثناء در هر مورد روبرو مي شويد كه اين كار به مراتب از حفظ فرمول سخت تر است و از همه مهمتر با يادگيري به سبك تكنيك نمي توان تضميني براي يادگيري به شكل مفهومي داشت بنابراين اين روش نمي تواند پاسخگوي نياز داوطلبان در كنكورهاي اخير باشد. موسسه آموزشي حرف آخر به اين اصل توجه ويژه كرده و تأكيد دارد نوع آموزش بايد به گونه اي باشد كه يادگيري مفهومي به شكلي علمي و منطقي و مطابق با كتاب هاي درسي را براي دانش آموز به ارمغان داشته باشد. بنابراين روشي كه براي اين ادعاي خود مطرح كرد الگوسازي، انيميشن سازي و رمزگرداني است كه همانطور كه گفته شد مطابق با جديدترين متدهاي روز دنياست روشي كه موجب فعالسازي نيمكره راست مغز مي شود كه بخاطر سپردن تصاوير در حافظه كوتاه مدت، استدلال شهودي و كلي نگري و درك معنايي نهفته كه همان خلاقيت باشد را به ارمغان مي آورد.
روشي كه كاملاً منطبق بر مطالب آموزشي كتاب هاي درسي بوده و هدفي كه دارد يادگيري مفهومي بصورت پايه اي است چيزي كه لازمه كنكورهاي سراسري اخير است و از همه مهمتر مزيت ديگر اين روش اين است كه زمان آموزش را براي داوطلب به حداقل رسانده در نتيجه داوطلب فرصت بيشتري براي تمرين و دوره پيدا ميكند. و از مزيت هاي ديگر اين مجموعه اين است كه اساتيد دروس مختلف پس از آموزش به سبك گفته شده به حل تست هاي سراسري در سال هاي مختلف و گروه هاي آموزشي مختلف مي پردازند تا اين تضمين را به داوطلب بدهند كه روش بكار برده مي تواند در تمامي تست هاي مختلف سراسري به خوبي جواب دهد و كل نكات و مباحث را پوشش مي دهد. از ديگر امتيازات موسسه آموزشي كنكوري حرف آخر مي توان به خدمات كم نظيري كه در كنار ارائه منابع در اختيار داوطلب قرار مي گيرد اشاره كرد يعني مشاوره و برنامه ريزي كه مهمترين نياز داوطلب بعد از انتخاب منبع است. در موسسه آموزشي حرف آخر اين امكان فراهم شده است تا دانش آموز قبل از انتخاب منبع بتواند با مجرب ترين و حرفه اي ترين مشاوران مجموعه مشاوره داشته باشد و پس از آنكه راهنمايي هاي لازم انجام شد با اطمينان خاطر با توجه به نياز و سطح خود اقدام به داشتن محصول كند و بعد از انتخاب منبع با تعيين سطحي كه توسط تيم مشاوره اي ما صورت ميگيرد برنامه اي منحصربفرد متناسب به شرايط داوطلب و ضريب و اهميت هر درس در كنار منابع در اختيار داوطلب قرار مي گيرد برنامه اي كه اجراي آن مي تواند اين اطمينان را براي داوطلب حاصل كند كه مطالعه اي كه دارد مفيد و مثمر ثمر است و مي تواند او را به هدف تعيين شده برساند.
- ۷۲ بازديد
- ۰ نظر